sobota, 4 sierpnia 2012

'" Wszytsko Tylko Nie Mięta '' - Ewa Nowak

 
Tytuł: "Wszystko Tylko Nie Mięta"
Autor:  Ewa Nowak
Gatunek: Młodzieżowa
Ilość stron:  I tom: 189


    Witam, to będzie moja pierwsza recenzja tutaj.

Szczerze muszę przyznać, że to była moja pierwsza książka autorki Ewy Nowak. Po przeczytaniu "Wszystko Tylko Nie Mięta" mam ochotę sięgnąć po następne tomy zwane "miętową serią'', które mam już na oku.

Z  opisu sądziłam, że będzie to kolejna książka, która należy do tzw. "romansideł" bądź kolejnej sielankowej rodzinki. Lecz prawda okazała się inna, bo autorka wprowadziła nas z nutką humoru w świat rodziny Gwidoszów.

Na ogół typowa rodzina, pomijając fakt, że lekko zwariowana. Główni bohaterowie, którzy są bardzo dobrze opisani, (na pewno nie uda mi się ich tak dobrze przedstawić jak w książce) bardzo mi się spodobali. W życiu codziennym rodziny Gwidoszów można spotkać wiele wesołych sytuacji. Rodzice: Mama Joanna, - stara się być świetną matką (chyba tak jak każda mama :)), przy tym rodzinna terapeutka, lubi zdrową żywność co nie koniecznie podoba się rodzinie. Ma słomiany zapał (dotrzymuje tajemnic, ale tylko do dwóch tygodni). Tata Mariusz -  w trakcie nowej pracy, prywatnie miłośnik dobrej muzyki, chce jak najlepiej dla swojej rodziny. Ich dzieci: Kuba - podobno bardzo przystojny, wysoki ...cóż tu dużo mówić - ideał. Bardzo stara się o względy dziewczyny, która traktuje go tylko jak przyjaciela. Uważam osobiście, że w tej rodzinie jest kimś wyjątkowym  z humorem. Malwina - typowa nastolatka z kompleksami jak każda z nas. Marysia - najmłodsza z całej rodziny, na ogół bez problemowa.

Wielkim plusem jest to, że autorka poruszyła tematy dorastania jak i również niecodzienne np. anoreksja, problemy dorastania, niepełnosprawność, tolerancja, zauroczenie gwiazdą, odrzucenie. Każdy wątek w książce "Wszystko Tylko Nie Mięta" został sprytnie wpleciony w całość fabuły i daje wiele do myślenia. A jednak głównym tematem jest miłość - miłość rodzicielska, bratersko-siostrzana a przede wszystkim ta pierwsza miłość. W końcu książka dla młodzieży, więc coś o miłości musi być. 
"Wszystko Tylko Nie Mięta" uważam za świetną lekturę i myślę, że naprawdę warto zapoznać się z twórczością Ewy Nowak. Bardzo dobrze opisani bohaterzy, dzięki czemu przypadła mi do gustu. Sympatyczna rodzinka, dzięki której nie można się nudzić. Książka została napisana lekko, ciekawie. Komu mogę ją polecić? Praktycznie wszystkim, bez względu na wiek, każdy przeżyje wspaniałą przygodę.

Pozdrawiam.

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię całą miętową serię. Tej części jeszcze nie czytałam. Tak,wiem. Czytam nie po kolei, ale taka już moja natura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W recenzji są liczne błędy, co nie sprzyja miłemu czytaniu. Ponadto ona nie ma ładu i składu. Wszystko jest takie ze sobą wymieszane. Proponuję, abyś bardziej popracowała nad swoimi recenzjami, bo póki co, szału nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  3. Penelopa, odezwij się do mnie na gg: 7306343.

    OdpowiedzUsuń

.

.
Online